FMF Exhausts

FMF Exhausts

FMF exhausts

In 1973 startte Dom Emler FMF in een garage in Californië. Dom crosste zelf op professioneel niveau en had de mogelijkheid om 4x per week te crossen. In zijn vrije tijd vond hij het leuk om motors sneller te maken door het ontwikkelen van uitlaten. Dit deed hij enkel voor zijn vrienden. Omdat hij dit als vak wilde doen stopte hij met crossen en startte hij met het professioneel ontwikkelen en produceren van uitlaten voor tweetakt motoren. Deze passie van Dom is uitgegroeid tot de grootste uitlaten fabrikant in Amerika op het gebied van crossmotoren. Tevens ook een van de weinigen die ook in Amerika zelf met de hand worden gemaakt.

FMF tweetakt uitlaten

Door jarenlange ontwikkeling heeft FMF vele soorten uitlaten ontwikkeld voor tweetakten. Op het gebied van verschillende soorten uitlaten staat FMF voorop. FMF heeft vele verschillende dempers. Zo heeft FMF de 'Shorty' (een korte demper), de 'powercore' (de standaard lengte) en de titanium variant.
De uitlaatbochten zijn ook verkrijgbaar in verschillende kleuren en maten. Zo is er de FMF Fatty (blanke kleur), FMF Factory Fatty (zichtbare warmte kringen) en de Gnarly (blanke kleur). Door de diversiteit in dempers en pijpen kan je zelf een complete uitlaat samenstellen. Zo kan jij voor jou type rijstyle en crossmotor het perfecte vermogen ontwikkelen.

FMF viertakt uitlaten

Sinds de 21e eeuw maakt FMF ook de uitlaten voor (bijna) alle crossmotoren. Deze zijn niet weg te denken in Amerika, het overgrote deel rijdt daar met een FMF uitlaat onder de motor. Ook in alle professionele kampioenschappen zijn de FMF uitlaten veelal te vinden. FMF beschikt ook hier over een ruim assortiment aan uitlaten. Zo hebben ze op het gebied van dempers de standaard 'Powercore' variant (rvs en aluminium), maar ook de titanium versie. De dempers zijn beschikbaar in blank en geanodiseerd blauw. Ook heeft FMF carbon eindkappen voor alle viertakt uitlaten.
De uitlaatbochten worden bij FMF vaak uitgevoerd in de Megabomb variant (rvs of titanium), deze heeft in het midden van de voorbocht een dikker stuk wat het vermogen verbeterd. Ook is de standaard Powerbomb leverbaar voor vierkanten, deze uitlaat heet overal dezelfde dikte.